Projekt vychází z Integrovaného plánu rozvoje města Karlovy Vary v IOP, který byl schválen Ministerstvem pro místní rozvoj ČR dne 27.3.2009. Ulice Hlávkova i Smetanova jsou součástí zóny IPRM. Předmětem realizace projektu je rekonstrukce místních komunikací funkční skupiny C (obslužná komunikace) v Karlových Varech na funkční skupinu D1 (Obytná zóna).
Současný stav komunikací je nevyhovující, i vzhledem k bezpečnosti je nutná celková rekonstrukce. Stavba byla prováděna v jedné etapě. Revitalizace oblasti kolem Hlávkovy ulice se dotkla ulice Smetanovy a Hlávkovy. V ulici Smetanova nová trasa byla získána vyrovnáním stávající osy s ohledem na polohu stávajících obrub, z tohoto důvodu je zachována cca stávající trasa. Trasu tvoří přímá délka 102,22 m. Začátek trasy byl zvolen v místě křížení s ulicí Svobodova, konec průsečíku trasy s ulicí Hlávkova. V Hlávkově ulici oproti stávajícímu stavu dojde k prodloužení až k ulici Dvořákova, do které bude napojena. Trasa byla navržena s ohledem na polohu stávajícího levostranného oplocení a umístění šikmého stání. Trasa se skládá z přímých úseků a z prostých směrových oblouků o poloměru 100m. V rámci stavby jsou navrženy hmatové úpravy. V místech napojení na stávající stav a trase průběžného chodníku ve Dvořákově, Svobodově a Školní ulici. V místě snížených obrub bude zřízen varovný pás šířky 0,4 m. V místě napojení na vodící linii chodníku ve Dvořákově reliéfní úpravou povrchu a kontrastní barvy (červená), vnímatelných slepeckou holí a nášlapem pro usnadnění pohybu osob se sníženou schopností pohybu orientace.